Zážitkové a adrenalinové dárky

24020

1. den
Tórshavn
První den jsme strávily především zařizováním praktických záležitostí na letišti a v hlavním městě Tórshavn. Půjčily jsme si auto, udělaly jsme větší nákup, abychom měly svačiny a mohly si i vařit, kdy bude příležitost, a ubytovaly se v krásném hotelu Foroyar.
2. den
Sørvágsvatn
Hned kousek od letiště se nachází nádherné jezero Sørvágsvatn, které leží na útesech a vytváří tuhle neskutečnou optickou iluzi. Musíte k němu dojít po svých a je to cca hodina cesty nahoru a pak dolů. Jedná se však o velmi mírné stoupání, tedy nic náročného.
Trøllkonufingur
Posléze je možné zastavit se ještě na vyhlídce na Troll Woman’s Finger, což je tahle skála ve tvaru prstu trčícího z oceánu. Váže se k ní hezká místní legenda, doporučuju si ji přečíst.
Gásadalur
A z téhle části ostrova je to pak už jen kousek do vesničky Gásadalur, kde se nachází také krásný vodopád. Jely jsme tam na západ slunce, ale v první chvíli řádila další sněhová přeháňka a silný vítr. Pak se to však protrhalo a mezi mraky vykoukly i sluneční paprsky. Na Faerách se zkrátka vyplatí si občas na hezký počasí počkat.
3. den
Saksun
Druhý den jsme měly tak ošklivé počasí, že jsme většinu času strávily prací a povídáním na ubytování. Od rána totiž silně pršelo, takže stačilo 5 minut venku a byly jsme úplně mokré. Zajely jsme se proto podívat jen do vesničky Saksun, která leží trochu mimo od ostatních míst na ostrově. V této vesnici se také nachází jedna z nejvíce focených farem z celého Instagramu. Domeček se zatravněnou střechou uprostřed hor a se zálivem v pozadí. Každopádně farmář není fanouškem fotografů a nelíbí se mu, když lidé chodí bez ohlášení na jeho soukromý pozemek. Proto bych chtěla poprosit, abyste tohle respektovali a zbytečně se tam kvůli fotkám nehnali. My jsme si jen prošly vesničku, kde žije celých 8 lidí, vyfotily tamní kostelík a zase jely pryč.
Tórshavn
V hlavním městě jsme se kvůli nepříznivému počasí podívaly do pár obchodů a pak zakotvily v roztomilé kavárně Paname Café.
4. den
Slættaratindur
Plánovaly jsme vylézt na nejvyšší horu Faerských ostrovů Slættaratindur (na druhé fotce), která má 880 metrů a hike v převýšení kolem 500 metrů. Po příjezdu na parkoviště jsme ale zjistily, že je kolem tolik sněhu a tak silný vítr, že by to nebyl příjemný výstup. Každopádně když je krásné počasí, je z této hory údajně možné dohlédnout až na Island.
Gjógv
Projely jsme přes horský průsmyk a zajely do vesnice Gjógv, což je další úplně neuvěřitelná vesnička umístěná na břehu oceánu. Je tam taky roztomilá malá kavárna, ale zrovna byla zavřená, tak třeba příště.
5. den
Klaksvík
Údajně nejhezčí den z celého týdne jsme si vyšetřily na ostrov Kalsoy, kam jsme musely přejet trajektem. Většina ostrovů z celého souostroví je propojena tunely, ale zrovna v tomto případě je vzdálenost tak veliká, že musíte lodí z městečka Klaksvík. V rámci ostrova Kalsoy jsme se pak vydaly pěšky k majáku Kallur, kde je jeden z nejkrásnějších výhledů z celých Faerských ostrovů. Byla to asi hodina cesty mírného stoupání, každopádně namrzlý terén se hodně klouzal, takže dobrá obuv je nutnost.
Kalsoy
Kallur Lighthouse
Měly jsme tak půl hodiny, než se přihnala další sněhová přeháňka. 🙂
6. den
Viðoy
V rámci severu jsme celý den zasvětily projetí částí Vidoy, Bordoy a Kunoy.
Borðoy
Fossá
A nakonec jsme zastavily ještě u vodopádu Fossá. Celý den opět vydatně pršelo, takže o to krásnější podívaná to byla.
7. den
Tórshavn
Poslední den výletu jsme opět věnovaly nakupování v hlavním městě a pak přejezdu na letiště na večerní let.

Katalogové číslo: 2529-25237-16 Kategorie:

Měly jsme tak půl hodiny, než se přihnala další sněhová přeháňka. 🙂
6. den
Viðoy
V rámci severu jsme celý den zasvětily projetí částí Vidoy, Bordoy a Kunoy.
Borðoy
Fossá
7. den

Region:
Město:
Typ zážitku: 7 dní
Specifikace: Faroe Islands 12. 10. 2023 (7 dní)
Doba trvání: Ty nejlepší zážitkové dárky v zahraničí | Adrop.cz
Varianta: Zážitek – Faroe Islands Ty nejlepší zážitkové dárky v zahraničí | Adrop.cz

Typ zážitku

7 dní

Specifikace

Faroe Islands 12. 10. 2023 (7 dní)

Doba trvání

Ty nejlepší zážitkové dárky v zahraničí, Adrop.cz