Zážitkové a adrenalinové dárky
Sleva!

Zážitek – To nejlepší z Jordánska Zahraničí

21800

1. den První den poletíme z Vídně do Ammánu.  Po příletu nás čeká krátký přejezd do města Madaba, kde se ubytujeme a potom nás bude čekat odpočinek. Madaba 2. den Druhý den nás bude čekat prohlídka Madaby a vydáme se na Mt. Nebo. Druhou část dne strávíme u Mrtvého moře. Madaba Madaba je město na jihu Ammánu, které se proslavilo především takzvanou Madabskou mapou v podobě kamenné mozaiky. Tato mapa je údajně nejstarším kartografickým zachycením Svaté země a Jeruzaléma. Nedaleko od tohoto města se nachází hora Nebo, odkud měl podle Bible Mojžšíš spatřit zaslíbenou zemi a zemřít. Dodnes je z této hory vidět Mrtvé moře, Betlém a za jasného počasí dokonce i Jeruzalém. Cestou na Mt. Nebo si prohlédneme také místní centrum, kde se dodnes ručně vyrábí kamenné mozaiky. Nebo Mrtvé moře Mrtvé moře je ve skutečnosti slané jezero jehož hlavním přítokem je řeka Jordán a hladina se nachází 430,5 metrů pod hladinou moře. Břehy Mrtvého moře tak představují nejnižší nadmořskou výšku na Zemi. Název vzniknul kvůli slanosti vody – ta je až 10x slanější než voda v oceánech a pro veškeré rostliny i živočichy je neobyvatelná.  V pozdních odpoledních hodinách nás bude čekat přesun do městečka Wadi Musa, což je vstupní brána do skalního města Petra. 3. den Třetí den bude jedním z nejnáročnějších. Čeká nás více než 20 km dlouhý trek skalním městem, ale ty výhledy za to rozhodně budou stát. Na tůru se vydáme v brzkých ranních hodinách, abychom si užili jedinečnou atmosféru a výhledy bez davu turistů. Petra Petra je skalní město, které se od roku 1985 řadí mezi památky UNESCO. V Bibli jste toho místo mohli nalézt jako Selá, ale Arabové mu říkají Mojžíšovo údolí. V době největšího rozkvětu zde žilo až 30 tisíc lidí, bohužel ale tato oblast byla několikrát zasažena zemětřeseními, která existenci města v 6.století ukončily. Petra poté sloužila jako skryté útočiště beduínů a  kočovníků, kteří tudy projížděli. Až do roku 1812, kdy město údajně navštívil první evropský cestovatel J.L. Burckhardt, bylo město skryté před světem.  Během naší cesty projdeme celé údolí od Pokladnice (Al-Khazneh) až ke Klášteru (Ad-Dér). Poté se vydáme cestou kolem královských hrobek na vyhlídku, odkud je vidět Pokladnice i s přiléhajícím náměstím. Většina vyhlídek je v Petře placená, ale my se všem placeným vyhlídkám díky tomuto trailu, který není příliš znám mezi turisty, vyhneme.  4. den Po snídani se vydáme do Aqaby, kde část dne strávíme šnorchlováním v Rudém moři. V odpoledních hodinách se přesuneme do Wadi Rum, kde nás bude čekat nádherný západ Slunce a grilování pod zemí, tzv. zarb. Akaba Zamíříme rovnou do centra, kde na nás bude čekat další dobrodružství – tentokrát to bude potápění nebo šnorchlování v Rudém moři. Navštívit můžeme některý z vraků na dně moře (nachází se zde tank a nebo třeba letadlo), ale chybět nebude ani bohatý podmořský život. Po návratu nás čeká oběd ve městě, nákupy suvenýrů a odjezd lokálním autobusem do Ammánu. Aqaba totiž slouží jako hlavní jordánský přístav, ale mnoho památek zde nenajdeme. V případě nepříznivého počasí můžeme vyzkoušet typický arabský čaj, kunafu a vodní dýmku. 5. den Tento den nás bude čekat relax v poušti Wadi Rum, která se nachází na seznamu chráněného dědictví UNESCO. Brzké ráno můžou ti nejotrlejší věnovat pozorování východu Slunce, my ostatní se můžeme v klidu dospat po náročném dni a potom se vydáme na snídani. Dopoledne nás bude čekat několikahodinová projížďka jeepem v poušti s návštěvou písečných dun, krásných vyhlídek nebo třeba kaňonu s petroglyfy. Večer zakončíme pozorováním jednoho z nejhezčích západů Slunce, který jsem kdy měla možnost vidět.  K večeři pro nás beduíni připraví jejich tradiční grilování pod zemí, tzv. zarb. Závěr dne můžeme strávit pozorováním hvěz a mléčné dráhy. Pokud vyjde počasí, lze pod širou oblohou i přespat.  Wadi Rum Protected Area Wádí Rum nebo také Měsíční údolí v antických dobách spojovalo Orient s Římskou Říší a tato kočovná cesta je v údolí stále viditelná. V údolí se také nachází několik tisíc petroglyfů, které mapují mimo jiné například život Nabatijců v této oblasti. Vstupní branou do této významné oblasti je stejnojmenné město Wádí Rum, které je osídlené místními beduíny, kteří v minulosti žili v samotném údolí. Většina kempů a obchodů pro turisty zde patří právě beduínům, kteří prostředky dále investují do této oblasti.  6. den Po odpočinku v poušti se vydáme do hlavní město Jordánska – Ammán.  Ammán Podle času příjezdu se buď vydáme na prohlídku města, Citadely nebo mešity Abdalláha II. 7. den Neděle bude věnována přesunu zpět do Vídně a následně do České republiky. Vzhledem k času odletu se po snídani vydáme rovnou na letiště a posledním zážitkem bude ranní dopravní špička v centru Ammánu. Z letadla se ještě podíváme na Mrtvé moře a potom můžeme začít plánovat další výlet.

Katalogové číslo: 2418-22337-16 Kategorie: , ,

Region: Hmotné dárky
Město:
Typ zážitku: To nejlepší z Jordánska 12. 6. 2023 (9 dní)
Specifikace:
Doba trvání: 9 dní
Varianta: Zážitek – To nejlepší z Jordánska Zahraničí

Region

Typ zážitku

To nejlepší z Jordánska 12. 6. 2023 (9 dní)